«¡Höre, Israel!», ¡Escucha, Israel!
«Cuando fuimos perseguidos/ fui uno de los vuestros,/ ¿cómo seguir siéndolo/ cuando os habéis vuelto perseguidores? Vuestro deseo fue/ ser como los pueblos/ que os asesinaban./ ¡Bien, ya lo habéis conseguido! Habéis sobrevivido/ a quienes os torturaban./ ¿Y no pervive hoy/ su tortura en vosotros? ¡Ven/ pueblo de Israel!/ ¡Sal de tu injusticia!/ ¡Apártate de lo que te convierte/ en el hazmerreír de los pueblos!/ Incluso los que a tu faz se muestran/ amigos buscando su provecho/ tuercen la nariz y se mofan/ cuando giras la cabeza:/ ‘¡Ahí tenéis al pueblo de la Biblia,/ sediento y ávido de venganza/ como ningún otro pueblo/ de este inmenso mundo ensangrentado!’. ¡Ven/ pueblo de Israel!/ ¡Sal de tu injusticia!/ No es demasiado/ tarde para el cambio/ aun cuando te resulte duro y costoso./ No te hace guiños ni el oro/ ni te espera una inmensa fortuna./ Tu único camino/ es el la reparación./ Ya en tiempos/ tus profetas/ tuvieron para ti palabras amargas,/ tampoco ellos te adularon,/ y, sin embargo, tú no lapidaste a todos,/ a veces escuchaste a alguno/ aunque raramente por largo tiempo. Y bien conoces/ a dónde lleva el camino de tu injusticia,/ que recorres convirtiéndolo en ruta militar,/ el camino de tu arrogancia/ sobre el que crece más veloz/ tu angustia oculta que tu valor sincero/ o el número de tus armas. Ya conoces el final/ de quien con su palabra y quehacer/ convierte a su entorno en enemigo,/ si no hoy mañana,/ si no mañana pasado mañana,/ y si no cuando tus hijos y nietos. Y tú sabes/ qué significa sufrir y pasar miseria,/ conoces por tu propia y larga experiencia/ cincelada en ti,/ tan grabada como los surcos y arrugas/ burilados por el tiempo en tu viejo rostro. Reconoce al fin/ el dolor de aquellos a quienes tú martirizas,/ no debes regar el dolor sembrado/ con nuevo sufrimiento/ ni esperar a que crezca y produzca gran cosecha,/ superior/ a la que puedas recolectar en tu granero. ¡Ven, viejo pueblo/ antes de que sea tarde!/ ¡Sé razonable,/ nunca es tarde para cambiar!/ ¿Acaso aguardas// a que las piedras angulares de tu casa/ comiencen a desmoronarse bajo los impactos/ y fenezcas en sus escombros?». Es el lamento del poeta judío alemán Erich Fried, nacido en Viena en 1921, a quien se le concedió en 1973 el premio nacional austriaco de poesía y que, como judío que se sentía corresponsable de la agresión de su pueblo contra los árabes, destinó la mitad de la dotación para dos líderes de la Liga Israelita de Derechos Humanos, y de la otra mitad una parte donó para pagar las costas a un abogado de Hamburgo en defensa de palestinos juzgados en la República Federal de Alemania. Es el grito sonoro de condena de este judío alemán a quien los nazis mataron a gran parte de su familia, gran poeta y hombre, que hoy se hace más denuncia si cabe ante la inhumana masacre de Israel contra el pueblo palestino. «¡Höre, Israel!» ¡escucha, Israel! es, de nuevo, denuncia amarga en la voz de un profeta judío. Un comentario honesto ante la situación pusilánime e imbécil de políticos actuales, deshumanizados y sumisos Mikel Arizaleta
Balentxiren heriotza
Iritsi gara adin batera zeinetan gure belaunaldiko lagun edo ezagun baten heriotzaren berriak ez gaituen gehiegi harritzen (agian, hurrengoa gu izan gaitezkeela-eta), bai ordea, hunkitzen. Eta ni, asko hunkitu nau, bidaia baten bueltan, Balentxiren heriotzarena jakiteak. Izan ere, estimu handian nion, gizon jator eta onbera zen Balentxi laguna. Utopiazale, ideal handiko pertsona, baina batez ere, idealekin kontse- kuentea zena. Are gehiago, zapalkuntza eta miseria sortzen duen sistema kapitalista handian eta txikian borrokatzen zuena. Horregatik, berdin, ikusiko genuen aldarri potoloetako manifestazioetan zein protesta xumeenetan ere. Balentxi, bere jainkoa bezala, Donostia aldeko kausa galduen borroketan, ia omnipresentea baitzen!Ez borroketan bakarrik. Balentxirekin edozein tokitan egiten zenuen topo. Esate bate- rako, Urteberriko lehen argitan meza ospatzen Adarra mendi tontorrean. Horrela gogoratzen dut argitaratzeke dudan liburuxka batean: «Gailurra. Zeruarekin parekatu dut lehen. Hor ditugu urtero bezala. Ba- lentxi apaiza bitxia eta bere jarraitzaile jatorrak, mezaren bitartez zerua eta lurraren arteko zubia eraikitzen. Iaz ez bezala, aurten, giro aparta dute, bikaina, beren Goiko Jaun horrekin hitz egin ahal izateko. Izan ere, goikoarekin mintza ahal izateko oztopoa bihur daitezkeen hodei arrastorik ez baitago. Eta gainera mobilerako kobertura guztia. Mobilarekin edozein tokira hel omen daiteke. Modu batera edo bestera, jainkoek egin diezaiotela arreta, Balentxi zintzoari. Ziur naiz denon onerako izango dela. Bego Balentxi bere zeruan. Sinestun ala sinesgabe, uztartu dezagun Kristo eta Baco...» Hori idatzi nuenean, ez nuen uste, Balentxi hain azkar joango zitzaigula. Ni ateoa naiz, ez dut sinesten «beste» mundu batean. Baina demagun hala dela, eta Balentxi goian dugula Jainkoaren altzoan. Ziur naiz, honezkero utzi diola «aitaren» tronuaren eskuin aldean eserita goxo egoteari, eta badabilela, beti bezala ipurterre, planeta urdinaren zoko zorigaitzenetan behartsuei, ahulei, zanpatuei laguntza eman nahi-an: patera edo kaiuko batean itsasoaren erdian galduta daudenekin, Palestina edo Libanoko lurralde zigortuetan bizi direnekin; espetxe zuloetan daudenekin, modu batez edo bestez sufritzen duten guztiekin. Eta ziur nago, katoliko, musulman edo budista, edozein izen duela, beren jainkoen arteko iskanbila baretzen ariko dela. Ezin beste moduz gogoratu Balentxi! Gogoan zaitugu! Joxe Iriarte, Bikila
- Oiartzun
¿De verdad se puede coger la baja paternal?
Hace ya algún tiempo que la madre puede compartir la baja de maternidad con su marido. Gracias a este derecho re- conocido el padre está un poco menos discriminado. Sin embargo, para discriminar ya está la oficina del CAISS (oficina de la Seguridad Social). Gracias a la mala información de una empleada de la oficina del CAISS de Zabalbide (Bilbao), la cual nos explicó de forma errónea qué documentos había que presentar para ceder a mi marido dos semanas de mi baja maternal, él se ha quedado sin poder disfrutar de su derecho. Una segunda empleada de esas oficinas también nos informo de que las dos semanas debían ser las dos últimas de mi baja, información también incorrecta. El director de la oficina del CAISS de Zabalbide, Sr. Manuel Azpeitia, prometió enterarse de lo que había ocurrido y darnos una respuesta, pero al lunes siguiente estaba de vacaciones y nosotros no habíamos recibido esa llamada de teléfono que prometió. La última reclamación la hemos realizado en las oficinas del CAISS de la Gran Vía, al director Provincial, Jesús María Martínez. La respuesta a esta última reclamación también es negativa, es la palabra de las empleadas contra la nuestra, así que, como no entregamos la documentación correcta no hay solicitud de baja paternal. Uno de los párrafos de esta respuesta nos resultó hasta ofensivo, ya que, decía que era «extraño que un funcionario nos diera esa información»; no se si se nos llama mentirosos o tontos. Por todo esto, yo que cotizo a la Seguridad Social religiosamente, me siento indignada. En mi trabajo cuando cometemos errores los solucionamos, no nos quitamos a la gente de en medio con falsas promesas ni obviamos el error cometido. Les recomiendo que si se dirigen a dicha entidad pública, se aseguren bien de la información que reciben o que la pidan por escrito, porque si hay algún problema nuestra palabra no tiene ningún valor. A no ser que sean familiares de algún director de alguna oficina del CAISS... en ese caso seguro que el problema se soluciona de inmediato. Miren Santisteban
Breve, claro y simple
Los políticos insisten en que el proceso de paz en Euskadi será «largo, duro y difícil». En mi opinión la solución es más sencilla: reconozcamos a Euskal Herria como sujeto político, aceptemos una consulta entre la ciudadanía y respetemos su decisión. Pacífica y democráticamente, sin alargar un día más el conflicto ni dificultar su solución.Rosa Mari Pérez García
- Ondarroa
Prekarietateak hiltzen gaitu
Demagun gaur hilketa bat gertatzen dela. Demagun hiltzaileak talde terrorista bat direla. Eta demagun, hilketaren zergatia hildakoaren bizitzatik etekin bat ateratzeko nahiaren ondorio bat dela. Nolakoa izango litzateke erantzuna? Zenbat eragile, gobernu, alderdi... aterako lirateke kalera hori kondenatzeko, haien «gorrotoa adierazteko» eta berriro ez gertatzeko exijitzeko?Bada, historio hau nahiko erreala da. Ahalegin horren ondorioz, joan den larunbatekoa, Aranbizkarrako Ibai gaztea UCIn daukagu larri zaurituta. Gertaera horri «lan istripua»ren etiketa jarri nahi izan diote, baina guk ez dugu horrelako istripuetan sinesten. Ezin dugu sinetsi egunero esplotatzen gaituztenean, eta segurtasun neurririk gabe; ezin dugu sinetsi egunero ikusarazten digutenean gure bizitzaren balioa gure lan gaitasunaren araberekoa dela; goizero prekarietatean bizitzera kondenatzen gaituztenean. Horregatik, argi eta garbi esaten dugu hau patronalaren beste eraso bat izan dela. Oraingo biktima, 20 urteko gazte bat, eta beste behin ere, hau ez da kasualitatea. Enpresen apustua prekarietatearen aldekoa da, eta horrelako gertaerak horren ondorio logikoak eta sistematikoak dira. Horregatik hitz egiten dugu «terrorismo patronala»ri buruz, patronalak eskuak odolez bustita dauzkalako modu kontziente batean... eta bitartean ahoa itxita dauka adierazpenik ez egiteko. Oraingo honetan ez dugu entzungo kondenarik, ezta gorroto, exijentziarik, etab... gobernuetatik edo beste eragi- leetatik. Benetako terrorismoak, hiltzen duenak, biktimak eragiten dituenak, haientzat ez dauka garrantzirik. Baina guretzat badauka, eta gazteok prekarietatearen biktimak garen heinean, egunero salatuko dugu, baita horrelako gertaera kriminalak gertatzen direnean ere. Patronala eta enpresaburuak benetako kriminalak direlako. Eta haien kontra, gazteok gogor arituko gara, esplotazio adierazpen guztiak desagerrarazi arte! Animo Ibai, zurekin gaude, eta eutsi gogor! Leire Segura
- Segiko kidea
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