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Abiadura Handiko Trenaren lanak geldiarazi dituzte hiru bidegunetan

Abiadura Handiko Trenaren aurkako ekintzak egin zituzten Euskal Herriko hainbat lekutan atzo eguerdi eta arratsalde partean. Ordizia, Aramaio eta Erretana-Dura tartean obrak geldiarazi zituzten makinetara kateatuta. Bizkaian, berriz, Larraskitu parean, Bilboko hegoaldeko saihesbidearen lanak geldiarazi zituzten «`desarrollismo'aren aurka, ekintza zuzena» lelopean. Beren hitzetan, «herri mugimenduaren eta desobedientziaren bidez geldi dezakegu».

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Abiadura Handiko Trenaren obrak geldiarazi zituzten atzo Euskal Herriko hainbat lekutan, baita Supersur izenez ezagutzen den Bilboaldeko hegoaldeko saihesbidearen obrak ere. AHTren aurkako asanbladako ki- deek azaldu zutenez «AHTk ekarriko dituen onurak faltsuak dira, baina, obrak aurrera doaz eta geratu egin behar dira». Bestetik, «AHTri aurka egitea, gainontzeko azpiegitura handiei ere ezetza ematea da» azaldu zuten.

AHTren aurkako asanbladatik adierazi zutenez «ekintza kolektibo horrekin argi erakutsi nahi dugu gure jarrerarekin, desobeditzen eta mugitzen, trena geldi dezakegula».

Eguerdiko hamabiak inguruan AHTren aurkako hainbat lagun bildu ziren Ordizian, makinen lana oztopatzeko. Egiten ari diren tuneleko zulatze lanetarako makinara kateatu ziren bi lagun, eta beste hogeita bosten batek obren aurkako protesta egin zuten. Tunel gaineko mendian «zula ezazue zeuen burua» esaldia zeraman kartela eskegi zuten. Bi lagunak identifikatu zituen Ertzaintzak.

Aramaion ere, eguerdi aldera hiru lagun katez lotu ziren bi indusmakinetara. AHT Gelditu elkarlanetik adierazi dutenez, suhiltzaileek laurak inguruan askatu zituzten kateatuak. Gainera, «han bildu ziren guztiak identifikatu zituen Ertzaintzak, suhiltzaileak barne».

Gasteizen baita ere, Erretana eta Dura artean, makina batera lotu ziren bridak erabiliz eta han ere lanak eten egin ziren.

«AHTrik ez, Supersur-ik ez»

AHTren aurkako ekintzaileek, bestetik, Supersur-en lanetan ere protestak egin zituzten atzo, Larraskitu parean. Bi lagun indusmakina batera lotu ziren, eta beste hainbatek protesta egin zuten «desarrollismoaren aurka, ekintza zuzena» lelopean.

AHTren aurkako Bilboko asanbladaren hitzetan «zementu inbertsio hauek, soilik beren intereserako egiten dituzte».

El alcalde de Baiona se niega a financiar la nueva línea

El alcalde de Baiona y presidente de la mancomunidad Baiona-Angelu-Biarritz (CABAB), Jean Grenet, ha declarado que no financiará la nueva línea de alta velocidad en el tramo entre Burdeos y Hendaia. El Estado le pide a CABAB 40 millones de euros para ello. Grenet afirmó que no pagará hasta que no sepa cuál será el trazado de la nueva línea, cómo será su paso por estas tres localidades y cuál será el coste real del proyecto. Por el contrario, dijo que sí aportará los 24 millones de euros que le pide el Estado para financiar el tramo de la línea del TAV entre Tours y Burdeos, ya que gracias al mismo se reducirá en una hora y diez minutos el trayecto entre Baiona y París.

Jean Grenet dijo haberse reunido en París con Dominique Bussereau, secretario de Estado para los Transportes, y haberle dejado claro su mensaje.

El alcalde de Baiona denunció también el hecho de que todavía no se ha hecho ningún estudio sobre la nueva línea. La aglomeración de los tres municipios va a pedir a la Agencia de Urbanismo un estudio independiente. Declaró que «cuando lo hayan hecho, entonces podremos reunirnos y discutir». GARA

Lakua afirma que la planta de coke no contamina

Los técnicos de Petronor estudiarán en un plazo de diez días la propuesta de resolución favorable para la concesión de la Autorización Ambiental Integrada (AAI). Según hizo público ayer la Viceconsejería de Medio Ambiente del Gobierno de Lakua, «la planta de coke que Petronor pretende poner en marcha en la localidad vizcaina de Muskiz cumple los requisitos exigidos por la autorización ambiental integral de la Unión Europea».

El dictamen emitido por la Viceconsejería de Medio Ambiente establece que «las emisiones previstas por el proyecto no contribuyen significativamente a la contaminación del entorno» y añade que «se utilizan eficientemente la energía, el agua, las materias primas y otros recursos naturales, con una eficaz gestión de residuos».

La Administración de Lakua ha concedido la AAI a nueve de cada diez instalaciones industriales, tanto existentes como en fase de proyecto. Afirman que «el hecho de que en Euskadi se haya logrado este alto ratio se debe al esfuerzo realizado por técnicos del Departamento y su sociedad pública Ihobe». GARA

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