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Gara > Idatzia > Iritzia > Gutunak 2006-08-17
Renfe aldirikoak aste nagusian: lotsagarria

RENFEko aldirikoen ohiko erabiltzailea naizenez, tren zerbitzu hori RENFEk hobetu dezan, nire haserrerik handiena adierazi nahi dut, abuztuaren 14an, jai bezperan, Brinkolako norabidean zen gaueko 12.30eko tren bereziko zerbitzuaz, urtero Aste Nagusian errepikatzen den kontuaz. Trenaren irteera ordua baino 10’ lehenago geltokira iritsi arren, gure harridurarako, trena mukururaino beterik aurkitu genuen, eta Ordiziara iristeko hurrengo trena goizeko 3retan zenez gero, bultzaka justu-justu sartu ginen. Jende ugari izan zen, nahiz eta txartela izan, tren hori hartzerik izan ez zuena eta geltokian gelditu behar izan zuena. Batzuk besteen kontra estututa bidaiatu genuen, edozein zoritxar gertatzeko arriskuarekin. Horrez gain, protesta egiten dut, Tolosatik aurrera, Gipuzkoa barneko herritarrok zerbitzu gutxiago dugulako.

Ibilgailu pribatuaren erabilpena gutxitzeko instituzioek egiten dituzten deiekin bat nator, baina, me- sedez, garraio publikoak, kasu honetan RENFEk, ematen duen zerbitzua kalitatezkoa izan behar da eta ez hirugarren munduko baldintzetan.

Guzti horregatik, Euskadiko Elkarte Autonomoan Espainiako Gobernu ordezkaria den Luesma jaunari eskatzen diot neurriak har ditzan, egoera hau berriro errepika ez dadin, ez aste honetan ez inoiz. Era berean, bai Donostiako Udaleko zein Gipuzkoako Foru Aldundiko arduradunei erregutzen diet RENFEri kalitatezko tren zerbitzua eska diezaioten.

Guztiontzako tren sozialaren alde, Abiadura Handiko Trenari EZ!

Edurne Huesa - Ordizia



Los alardes mixtos en aste nagusia
Este año hemos invitado a las mujeres de los alardes mixtos de Irun y Hondarribia para que abran la txosna de mujeres Mamiki junto con Marijaia.

Lo cierto es que aún hoy se nos margina y se nos discrimina como mujeres en numerosas fiestas importantes de Euskal Herria. Se ha proclamado la “Ley para la Igualdad de Mujeres y Hombres en la CAV” a los cuatro vientos, pero los ejemplos del alarde dejan claro que nuestros mandatarios continúan no haciendo gran cosa.

Las tradiciones no son fósiles inamovibles, y menos aún si menoscaban los derechos de las ciudadanas.

Las feministas de Mamiki, cuando hablamos de las fiestas, no podemos olvidarnos del valor de lo simbólico y de la fiesta en la interiorización de los roles. Los alardes no mixtos son una representación perfecta del papel que socialmente tiene asignado cada sexo.

Llevamos muchos años luchando por los derechos que, como ciudadanas, tenemos las mujeres, también en fiestas. Por desgracia, cada año nos vemos en la necesidad de tener que gritar el lema «Las fiestas, las noches, los días y calles también son nuestras», ya que no podemos olvidarnos de todas esas agresiones, tanto físicas como verbales, que sufrimos en las fiestas de nuestros pueblos y en Aste Nagusia inclusive.

En esta ocasión, queremos hacer un llamamiento a toda la sociedad para pedirle que no acepte en ningún lugar y de ninguna manera ningún tipo de agre- sión o exclusión sexista, ya que la responsabilidad es de todos y todas.

Desde la comparsa de mujeres, como siempre, animamos a todas las mujeres de nuestro pueblo a que formen parte activamente de las fiestas, haciendo que las fiestas, actividades y espacios festivos también sean nuestros.

Por último, y al hilo de todo lo mencionado, rechazamos de plano todas y cada una de las agresiones contra la libertad.

No hay más remedio si queremos unas fiestas vivas y una sociedad libre.

Marije Etxebarria - Mamiki, Comparsa de Mujeres



Euskal dantzak jaietako baztertuak
Jakina da Gasteizko jaietako programan ikuskizun edo ekintza batzuek beste batzuen aurrean lehentasuna dutela. Horrek ez du inor harritu behar, baina euskal dantzei eta Dantza Plazan izeneko ekitaldiari eman zaion tratua lotsatzeko modukoa izan da. Matxete edo Aihotz Plaza euskal txoko bihurtu da azkeneko urteetan. Han egindako kontzertuei dagokienean, inork ez du zalantzan jartzen plaza polita denik, baina arratsaldean antolatu diren ekintzentzat behintzat txiki geratu da. Eta hori bere egoera ezkutua gorabehera, kanpokoentzat topatzeko zaila dela.

Baina lotsagarriena Dantza Plazan eta eguneroko Larrain Dantzaren dantzaldiekin gertatu da. Seguru asko Gasteizko festetan gutxi izango dira hain bitarteko gutxi eskatzen duten ekitaldiak; ez du zezen plaza bezalako eraikuntza erraldoirik behar, ez orkestra handirik ezta aurrekontu garestirik ere. Bakarrik behar ditu musikariak, esatariak, toki zabala eta zoru laua orkatilak ez bihurritzeko. Hainbeste da hori? Ba, Matxete Plazako lurzoru harritsu eta arriskutsuari, non dantzari bat baino gehiago lesionatua izan den, urtez urte oztopo berriak gaineratzen zaizkio. Parte hartzaileek, slalomeko kale estuetatik ibiliko bailiran, hiru metro eskaseko pasiloak karparen zutabeak eta soinu-mahaiaren artean, kableen gainetik, idi-probetako harri handien inguruan eta ondoko jatetxearen Coca-cola kioskoaren albotik pasatu behar zuten. Plaza txikia izan arren Blanca egunean erantsitako agertokiak are txikiago bihurtu zuen dantzatzeko tokia. Eta hori gutxi balitz, nagikeriaz edo ezjakintasunak tokia utzi nahi izan ez zuen jendea ere aipatu behar da. Esatariek behin eta berriz haiek alboetara joan zitezen ahalegin handiak egin arren, askok jarraitu zuten bidea utzi gabe. Gauzak horrela, dantzatzea une eta toki batzuetan arriskutsu bihurtzen da. Ekitaldi honek Gasteizko jendea dantzatzera animatzeko helburua baldin badu, gu, animatu beharrean, desanimatu egiten gaitu. Aurtengoa, mesedez, ez dadila errepikatu.

Jaime Ortiz de Urbina, Ainhoa Arbaiza, Idoia Zapirain, Marta Kintana, Nagorre Sagardui, Josu Linaza eta Xanti Campo - Gasteiz



No a los perros, si a los intolerantes
No salgo de mi asombro. Una mañana, muy de madrugara, paseando con mi kan, vi ante mí una gran piedra en la que ponía «no a los perros».

En ese momento miré en mi entorno y también pude ver los bancos de la plaza donde vivo, llenos de cáscaras de pepitas en un perímetro de los mismos de medio metro, por no mencionar las latas de coca-cola y paquetes de ganchitos y demás golosinas.

No llego a entender en qué se han basado quien ha permitido semejante pintada. Porque si esto es así y tiene algún sentido, podrá hacerme recapitular y retractarme ante esta elocuente actitud.

Les diré que mi perro no me es infiel, no me pega hasta la muerte, no deja a sus criaturas en los contenedores, no es drogodependiente, no ha robado en su vida, ni es racista, es alegre, fiel, tranquilo y una criatura tan cariñosa como mis propias hijas.

Con esto quiero decir que si esa piedra tiene que seguir donde la han colocado, que amplíen el mensaje y pongan además que se prohíbe la entrada a la plaza a los ladrones, violadores, maltratadores, personas que escupen a su paso dejando verdaderos regueros de esputos, padres pérfidos y personas non gratas, gentes que no saben hablar, sólo vocean y no nos permiten, al resto de los mortales disfrutar de una buena lectura, por su irritante y alta voz. Parece que siempre se han comunicado de balcón a balcón.

Y por último, mis disculpas para aquellas personas que hayan sido agredidas por un perro, que en su mayoría no es el perro el culpable, sino el propio dueño.

No ocurre como con los humanos, que un niño ladronzuelo criado en un entorno difícil es una eximente para su pena.

A un perro lo matan sin lugar a dudas.

Ojalá volvamos a los tiempos en los que acariciábamos al perro del vecino y éste nos saludaba con la colita inquieta, la época en la que entrábamos a una tasca y había una cuadrilla de potealaris cantando el boga-boga... y a nadie le incomodaba.

Ahora nos molestan los perros y en los bares no nos podemos comunicar por los decibelios de la música y televisiones que deben ser mucho más enriquecedores para los mismos que han puesto la piedra.

Carmen Okamika - Getxo


 
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