GaraAzkenak - Paperezkoa - English Edition  |  Le Journal |  Dokumentuak
EUS | ES | FR | ENG
 » PAPEREZKOA
  -Aurkibidea
  - EuskalHerria
- Jendartea
- Ekonomia
- Iritzia
- Mundua
- Kultura
- Kirolak
 » AZKENORDUA
 » ENGLISH EDITION
 » DOSIERRAK
 » DOKUMENTUAK
 » IRUDITAN
 » HEMEROTEKA
 » Produktuak
Gara > Idatzia > Iritzia > Jo puntua 2006-04-23
Kirmen Uribe - Idazlea
Vulcanoren sutegia

Diego Velazquezen koadroak ikusteko aukera izan dugu aste santu honetan Pradon. Egia esan “Meninak” koadroak harritu ninduen lehendabizi, duela asko dagoeneko, eta gogoko izan nuen luzaroan, baina gero albo batera utzi nuen Sevillako pintorea, beharbada jendearen artean sortzen duen gehiegizko arretagatik. Adiskidetu egin naiz aurten berarekin berriz baina, haren bigarren mailako lanetan arreta jarriz. Zer pentsatua eman dit berriz ere. Lagun batek esan zidan “Meninak” dagoen gela berean badagoela oso koadro berezia, “Vulcanoren sutegia” izenekoa, eta merezi zuela denboratxo bat hartzea hari begira. Zuzen zebilen laguna.

“Vulcanoren sutegia” Velazquezek Italiara egindako bidaia bat du oinarri-oinarrian. Bizitzaren erdialdera, pintoreak hogeita hamar urte inguru zituela, bi urteko bidaia egin zuen Italiara, pintura klasikoa ikastera. Hantxe gorputza nola irudikatu ikasi zuen batez ere, anatomiaz eta argi itzalez egin zituen azterketak. “Vulcanoren sutegia” ikasketa horien emaitza da. Mito klasiko bat du gaitzat koadroak, baina gaia aitzakia baino ez da koadroan, koadroko benetako gaia gorputza bera da. Kritikariek diote gizonezkoaren gorputza ez dela sekula horren ondo irudikatu koadro hartan bezala, maisulana dela horretan Velazquezena. Eta koadroan arreta jarri eta berehalaxe ohartuko gara horretaz, gizonezkoaren soina ikuspuntu guztietatik azaltzen dela koadroan. Aurrez aurre, zeharka, atzea emanda...

Modeloak erabili zituen Velazquezek koadroa pintatzeko. Hala eta guztiz ere, oso teknika bitxia zuen andaluziarrak. Koadroa bukatu eta gero, ez zuen berehalaxe ezagutuko modeloak bere burua pinturan. Goitik eta behera aldatzen baitzuen modeloaren gorputza Velazquezek. Modeloak erabili bai, baina ez zituen ziren bezala irudikatzen. Asmatu egiten zituen gorputzak, benetan ez diren gorputzak eramaten zituen pinturara. Nahiz eta gaur egun koadroari begiratu eta iruditzen zaigun bene-benetako pertsonak direla koadrokoak.

Behin baino gehiagotan galdetu didate nire idatziak autobiografikoak diren, ea nik bizitakoa eramaten dudan zuzen-zuzenean paperera. Ezetz erantzuten dut nik, bizipenak ez direla benetakoak, nahiz eta halaxe eman. Baina askok eta askok ez didate sinisten. Orain badakit zer esan. Hemendik aurrera erantzungo dut Velazquezen moduan egiten dudala neuk ere, modeloak erabili bai baina aldatu egiten ditudala gero.

Idazlearen lana ez da eta erretratuak egitea, erretratuak asmatzea baino. -


Kirmen Uribe - Idazlea - Artikulo gehiago [..+]
 
Inprimatu
...Albiste gehiago
Euskal Herria
Un pueblo, un conflicto, ¿cuantas mesas?
Euskal Herria
Meñika, preso tras denunciar torturas
Euskal Herria
Rubalcaba valora como «incompatible» el incendio provocado de Barañain
Kultura
Tunick: «Los vascos han demostrado que no tienen nada de tímidos»
Kirolak
La deblace antoniana deja en bandeja el trofeo al Ciudad Real
Kirolak
Un lastre demasiado pesado para una cuesta tan empinada
Mundua
La Cámara iraquí designa presidente a Talabani y primer ministro a Al Maliki
  CopyrightGara | Kontaktua | Norgara | Publizitatea